Bemutatkozás

 

Premier Művészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

5600 Békéscsaba,

Szabadság tér 6.

Premier Művészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Szegedi Tagintézménye

6725 Szeged, Boldogasszony sgt. 44.

 

Premier Művészeti Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Budapesti Tagintézménye

1143 Budapest, Gizella út 37.

 

Iskolánkat Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola néven Dél-Kelet Magyarországon, Békéscsabán 2010-ben alapította Kulcsár Sándor harmonikaművész-tanár, aki jelenleg is az iskola igazgatója. Kezdetben alapítványi fenntartóval („Kistérségek Szakképzéséért” Alapítvány) működött az iskola, majd 2012. szeptember 1-től a Magyar Pünkösdi Egyház fenntartása alá került.

Iskolánk célja a szórakoztató zene és kortárs-modern tánc oktatása az általános iskola első osztályától a szakgimnáziumos fiatalokig, valamint felnőtteknek felső korhatár nélkül. Az iskola államilag finanszírozott, így teljesen ingyenes minden korosztály számára.

A pop-rock-jazz, valamint a kortárs-modern tánc műfajban országszerte elismert előadóművész-tanárok tanítanak nálunk, ami nagyon vonzóvá teszi iskolánkat az egész országban.

Növendékeink, akik az iskola elvégzése után hivatásszerűen akarják a zenét vagy táncot művelni, szakvizsgát tehetnek. Iskolánk jogosult vizsgáztatni és olyan szakvizsga bizonyítványt kiállítani, amivel lehet tanítani és amit EU-szerte elfogadnak, elismernek.

 

Intézményben megtalálható tanszakok:

szórakoztató zenész: gitár, basszusgitár, dob, ének, billentyűs hangszerek, fafúvós, rézfúvós

kortárs,- modern tánc: balett, graham technika, limón technika, kontakt, partnering, jazz technika 

Tanulható tanszakok időtartalma: 4+1 év nappali rendszerben, ami azt jelenti, hogy párhuzamos képzés keretében a tanulók 4 év alatt az érettségi vizsgára, az 5. évfolyamon pedig az Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakmai vizsgára készülnek (OKJ).

 

Esti tagozaton, érettségi után, a képzés időtartama 2+2 év.

A II. középfokú képzés sikeres elvégzését követően, ami szakvizsgával zárul lehetőség adódik a felsőfokú szakképesítés elvégzésére. A szórakoztató zenész I. képzés esetében 2 év, illetve a kortárs,-modern tánc I. képzés esetében is 2 évet jelent.

 

Az új szórakoztatóipar megköveteli a magas szintű ismereteket mind a zene mind a tánc terén.

 

Célunk:

Az intézményünk célja olyan korszerű általános és szakmai műveltség megszerzésének biztosítása, melynek birtokában a tanulók alkalmassá válnak a szakmai vizsgák letételére, ezt követően a szakirányú művészeti pályákon való elhelyezkedésre, továbbtanulásra. Szellemiség:

„Nyitott, befogadó, sokszínű” iskola vagyunk, egyaránt fontosnak tartjuk a tehetségekkel való foglalkozást és az esélyegyenlőség biztosítását. Intézményünk „bemeneti” oldala sokszínű, változatos, egyénre szabott pedagógiai módszerek, korszerű tanítási technikák alkalmazását követeli meg a nevelőtestülettől. Fontosnak tartjuk, hogy megfelelő önismerettel rendelkező, értékeit ismerő és azokat érvényesíteni is tudó fiatalokat neveljünk. Ezen célokat jól felkészült, szakmailag igényes, magukat folyamatosan továbbképző munkatársakkal és a velünk együttműködő szülőkkel tudjuk megvalósítani.

Képzéseink:

Jelenleg könnyűzenei és kortárs modern tánc szakok működnek iskolánkban immár az országban három helyen – Békéscsabán, Szegeden és Budapesten – van jelen ez a nem minden napi képzés.

Terveink között szerepel a színész képzés beindítása is!

Szakmaiság:

Számunkra nagyon fontos az, hogy ne csak egymásnak mutassák meg tanulóink, mit tudnak, hanem külsős közönség előtt is előadják produkciójukat. Így, minden hónap utolsó hetében – a tagintézményeinkben – vannak megrendezve a Premier Művészeti Pódium (PMP) műsoros estek.

Az itt dolgozó tanárok mindannyian vallják: “A tánc a lélek érzéseit a test mozdulataival fejezi ki és méltó arra, hogy a zenéhez és a költészethez hasonló szerepet töltsön be.”

A tanulók fejlesztésére iskolánkban hagyományosan számos tanítási és tanuláson kívüli programot biztosítunk, mint például: kiscsoportos foglalkozások; IKT eszközök alkalmazása; differenciált tanítási-tanulási eljárások, versenyre felkészítés; saját szervezésű versenyek; kulturális programok; tanulmányi utak és kulturális rendezvényeken való fellépések. Tanulóink ezen programok megszervezésében és lebonyolításában aktívan részt veszek, hiszen igénylik ezeket a lehetőségeket, és élnek is azokkal.