Erasmus+

KA1 – Mobilitási projektek

A projekt címe: Premieresek meghódítják Európát

Bécs 2017. február 11 – március 1

Diákjaink lehetőséget kaptak nemzetközi tapasztalatok szerzésére, erre szolgált hatalmas segítségül és lehetőségül az ERASMUS+ mobilitási program.

Azzal, hogy a diákok oktatását új, európai dimenzióba helyeztük, tágabb képet kaptunk a tudásukról, hiszen nemzetközi viszonylatba helyezzük azt. Emellett iskolánk módszereiről, felkészítésének minőségéről is nemzetközi visszajelzést kaptunk.

Diákjaink négy iskolában teljesítették külföldi szakmai gyakorlatukat: Prof. Wagner Tánciskolájában, a Spotlight tánciskolában, a Wiener Kulturzentum-ban tanító Biljana Novakovic magántanárnál és a VMI-Vienna Music Institute, Conservatory for Jazz and Popular Music nevű zeneiskolában.

Bécs több fő látványosságát sikerült megnézni, mint a Schönbrunn Kastély, a Természettörténeti Múzeum és a Praterstern, Bécs híres vidámparkja.

MUNKANAPLÓ:

1. 02. 11. szombat

A mai napon szerencsésen megérkeztünk Bécsbe. Hosszú és fárasztó napom volt az út folyamán. Nagyon tetszik a szállás, szép és igényes. Nagyon örülök, hogy a barátaimmal vagyok egy szobában. Kaptunk finom vacsorát. Örülök, hogy új embereket ismertem meg. Jól indul ez a kis utazás.

1. február 12. vasárnap

A mai napon jól éreztem magam. Elmentünk megnézni a várost, jó hosszú séta volt. Viszont megérte, mert gyönyörű szép épületeket láttam. Most estére összegyűltünk a többiekkel és nagyon jó hangulat volt. Nagyon elfáradtam, de megérte. Várom már a holnapi napot, mivel már iskolába is megyünk, amire nagyon kíváncsi vagyok.

2017.02.13. hétfő

A mai napon nagy nehezen felkeltem a hosszú éjszaka után. Megreggeliztem, majd volt egy megbeszélés a mai nappal kapcsolatosan. Majd elindultunk az iskolába. Nagyon sokat utaztunk, de szerencsésen megérkeztünk az iskolába. Nagyon aranyosak voltak a tanárok és részt vettünk egy balett órán, ami nagyon tetszett. Viszont mire vissza értünk a szállásara, új lakókkal ismerkedtünk meg, sajnos nem szimpatikusak. Most estére nagyon elfáradtam.

1. február 14. kedd

A mai napon, miután felkeltünk, a lányokkal lementünk reggelizni. Reggeli után megtanítottak a fiúk biliárdozni és játszottunk, a végére már tök jól ment. Dél körül elindultunk az iskolába, ahová elkísért minket Hanna. Nagyon jól éreztem magam, sok új dolgot tanultam hip-hop-ból. Utána még sokat erősítettünk a balett tanárnővel is, ami nagyon kifárasztott. Nagyon jól telt ez a nap, örülök, hogy itt lehetek.

2017.02.15. szerda

A mai napon miután felkeltem es megreggeliztem lementünk biliárdozni es beszélgetni. Sajnos a többiek már hamar elmentek az iskolába ezért Rékával nagyon unatkoztunk. Miután eltelt az idő, 4 óra körül elmentünk mi is az iskolába. Megint nagyon sok új dolgot tanultam, és sokkal magabiztosabbnak érzem magam. Nagyon ügyesek a gyerekek, akik oda járnak tanulni. Egy finom vacsora után, ismert jól elfáradtam a mai napon, és alig várom már a holnapot.

2017.02.16. csütörtök

A mai napon reggeli után volt egy kis megbeszélés. Majd elindultunk egy gyönyörű szép parkba, ahol nagyon jól éreztem magam. Sok szép képet készítettünk, amik nagyon tetszenek. Miután vissza értünk a szállásra, pihentünk és teáztunk kicsit, és utána elindultunk az iskolába. Újabb szuper jó hip hop órán vettünk részt. Majd megint megbeszélést tartottunk, ami elég esedékes volt. Mint minden nap végén megint nagyon elfáradtam, és alig várom, hogy aludhassak.

2017.02.17. péntek

A mai napon egy finom reggeli után ismét alig ettem valamit mert szörnyű volt a vacsora. Majd 2re elmentünk a táncos suliba, ahol kicsikkel játszottunk és nagyon aranyosak voltak. Majd reszt vettünk egy hip-hop órán, ahol egy koreot vettünk. Mikor visszaértünk a szállásra beszélgettünk egy kicsit a többiekkel majd elmentünk vacsorázni. Azután biliárdoztunk és jót szórakoztunk. Majd éhes hassal lefeküdtem aludni, amit nagyos sajnálok. Holnapi napot varom mar végre hétvége lesz.

1. 02. 18. szombat

A mai nap reggel elmentünk egy mosodába kimosni a ruhákat, majd visszamentünk a szállásra, és ebédeltünk egy finomat, ami nagyon jól esett. Majd egész délután pihentünk, és Rékával kitaláltunk egy tánc duot, ami nagyon tetszik, és remélem, még jobb lesz. Utána vacsoráztunk egy finomat, végre rendes kaja volt, aminek szinten örülök. Majd este még beszélgettünk kicsit, és aludtunk.

1. 02. 19. vasárnap

A mai nap reggeli után elmentünk varost nézni, voltunk múzeumba, ami nagyon tetszett. Sok érdekes dolgot láttunk. Majd visszajöttünk a szállásra, és vacsoráztunk, ami nagyon finom volt. Utána lementünk a többiekkel beszélgetni és nevettünk egy csomót minden hülyeségen. Majd Rékával folytattuk a táncot ami egyre jobban tetszik. Most így estére még lemegyünk teázni, majd alszunk egy jót, mert nagyon elfáradtunk.

1. 02. 20. hétfő

A mai nap ismét egy finom reggelivel indult. Majd egy kis megbeszélést tartottunk. Utána biliárdoztunk egy nagyon jót és pihentünk. Azután elmentünk a dm-be a lányokkal venni egy két dolgot. Vissza értünk a szállásra, és egyből indultunk is táncra. Bementünk a kicsik balett órájára, nagyon aranyosak voltak. Majd hip-hop óránk volt két nagyon jó fej tánctanárral. Utána visszaértünk a szállásra, beszélgettünk még a többiekkel, és lefeküdtünk aludni.

2017.02.21. kedd

A mai napon reggeli után, visszafeküdtünk aludni, és délután 3kor keltünk fel. Majd elmentünk az iskolába ahol kicsik a balett óráján vettünk részt. Utána erősítő óránk volt. Majd mikor visszaértünk a szállásra, Szandinak meglepetést csináltunk a szülinapja alkalmából. Sütizünk, énekeltünk és nevettünk. Utána még estére beszélgettünk kicsit, majd lefeküdtünk aludni egy jót.

2017.02.22. szerda

A mai napon reggeli után pihentünk még egy kicsit. Majd elindultunk az iskolába, ahol nagyon elfáradtam a break órákon, és sok új dolgot tanultam. Volt jazz óránk is. Utána a többiek egy pub klubba, ahol egy jó kis dalt eljátszottak, és nagyon jól éreztem magam. Most visszaértünk a szállásra hulla fáradtan, még lefürdök, aztán vacsorázok és alszunk.

2017.02.23. csütörtök

A mai nap ismét reggeli után összegyűltünk és megírtuk az Austraining.at-nek a papírokat. Majd mi táncosok még pihentünk addig a zenészek elmentek az iskolába. Meg ebédeltünk és biliárdoztunk. Azután mi is elindultunk olyan 16:00 körül és reszt vettünk két breackdanceon ami jó volt és érdekes, ismét új dolgokat tanultam. Azután volt még egy Yoga óránk is ami nagyon tetszett. Mikor vissza értünk a szállásra már hulla fáradt voltam és vacsoráztunk, beszélgettünk még este, és aludtunk.

2017.02.24. péntek

A mai nap reggeli után elmentünk egy kilátóra ami gyönyörű volt. Beültünk egy kávézóba ahol ittam egy finom forrócsokit. Majd vissza mentünk a szállásra ahol megebédeltem, majd elindultunk az iskolába 2-kor. Részt vettem a kicsik táncóráján is. Utána egy musical dance-en voltunk. Visszafelé éppen elértük a metrót és mikor vissza értünk a szállásra vacsoráztunk majd beszélgettünk, nevettünk jó sokat. Most estére alszom egy jót.

2017.02.25. szombat

A mai nap reggeli után, pihentünk majd délben megebédeltünk és elmentünk a vidámparkba ahol nagyon jól éreztem magam. Bementünk Hannával egy horror házba, ami nagyon durva volt és király. Azután vettem emléklapot majd visszajöttünk a szállásra ahol megvacsoráztunk, utána lefürödtem és most beszélgetünk a többiekkel. Estére még felhívom a szüleimet utána lefekszek aludni egy jót.

2017.02.26. vasárnap

A mai napon reggeli után, elmentünk egy kastélyba. Gyönyörű látni valók voltak. Álom szép tájak. Oda jött hozzánk egy bácsi, aki nem akart leszállni rólunk, ami nagyon vicces volt és aranyos. Majd vissza jöttünk a szállásra és vacsoráztunk, utána a többiek elmentek megint a vidámparkba még mi páran itt maradtunk és beszélhettünk. Nagyon tetszett ez a mai nap.

2017.02.27. hétfő

A mai napon reggeli után pihentünk, majd elindultunk az iskolába, ahol megnéztük a kicsik balett óráját. Majd részt vettünk két hip-hop órán, és vettünk egy koreográfiát, ami nagyon király volt. Sajnos már nem tanulunk új dolgokat. de úgy érzem. egyre jobban megy a hip-hop, aminek nagyon örülök, mert nekem nem ez a műfajom. Mikor vissza  értünk az szállásra ettem egy jót, mert megint nem ízlett az ennivaló, amit kaptunk. Majd beszélgettünk a többiekkel és aludtunk.

2017.02.28. kedd

A mai nap reggeli után, elindultunk az iskolába ahol részt vettünk egy breakdance órán, ahol most erősítettünk ami király volt. Majd utána volt még egy erősítő óránk ami az egyik kedvencem mivel, jól fel van építve és jót tesz az izmaimnak. Sajnos ez volt az utolsó ilyen óránk, de megfogadom most már otthon is csinálok ilyeneket.

Elköszöntünk a balett tanártól akit nagyon megszerettem. Végre jól elfáradtam ami most olyan jólesik. Mikor visszaértünk a szállásra vacsoráztunk majd beszélgettünk és pihentünk.

1. 03. 01. szerda

A mai nap volt az utolsó tánc óránk itt Bécsben. Nagyon örülök, hogy itt lehettem. Sokat fejlődtem, sok új dolgot tanultam. Imádtam a breackdance-t, örülök, hogy ezt a műfajt is kipróbálhattam. Viszont azt nagyon sajnálom, hogy nem volt balett óránk, ezt hiányoltam a legjobban. Ami még szomorúvá tett, az ennivaló, nem igazán laktam jól ebben a 3 hétben. Viszont gyönyörű helyeket láttam, új barátokat szereztem, akik hiányozni fognak. Nem bántam meg hogy eljöttem, jól éreztem magam.

MUNKANAPLÓ:

1. 02. 11. szombat

Reggel 6-kor indultunk Szegedről busszal és fél 3 környékén értünk Bécsbe. Az út felettébb fárasztó volt, de ezt kompenzálta a szállás, ami tetszetős. Az étel kifejezetten finom, főleg a rizs. A mai nap eltelt a berendezkedéssel és a hotel felfedezésével, de az elkövetkezendő napokban nem fogunk unatkozni.

1. február 12. vasárnap

A mai napon elmentünk egy városnéző túrára, hogy benézzünk  belvárosba és lássunk egy-két érdekességet. Sokat sétáltunk, megnéztünk ezt-azt, majd beültünk egy kávézóba, ami nagyon hangulatos volt. Ezután elmentünk egy ligetbe, ahol körülbelül 20 percet töltöttünk, majd meglátogattunk a Sissy múzeumot. Estefelé leültünk a kanapékhoz és gitározgattunk, amitől nyitottabbak lettünk egymás felé és jobban megismertük egymást.

2017.02.13. hétfő

Reggel korán keltünk és gyorsan indultunk a suliba. Az út felettébb bonyolult és nehezen megjegyezhető, de jó tájékozódóképességünk kompenzálja ezt. Az iskola jól felszerelt, és egy nagyon kedves angol úriember tájékoztatott minket. Ezután beültünk az iskolán belül egy jazz előadásra, ami nagyon hangulatos volt. Az igazgató úrral is egyeztettünk egy-két fontos dolgot, aki nagyon felkészülten beszélt a programokról. Nagyon ritka az ilyen fogadtatás egy ilyen helyen, ahol nálunk nem sokkal idősebb, de jóval képzettebb zenészek vannak.

1. február 14. kedd

Délre mentünk ma suliba és tájékoztatást kaptunk az órákkal kapcsolatban. Zenekari órával kezdtünk és felettébb hasznos dolgokat tudhattunk meg a közös zenéléssel kapcsolatban. Majd ezek után gitáróránk volt, ami kicsit elhúzódott, de ezt csak a jó hangulat okozta és az órán szerzett tapasztalatok nagyban növelték ismeretünket a hangszerrel kapcsolatban és a tanár is nagyon kedves volt, teljes mértékben értettük miről beszél, ha volt olyan kifejezés, amit nem igazán tudtunk hova tenni, elmagyarázta. 8 körül értünk a szállásra és nagyon várjuk már az elkövetkezendő napokat.

2017.02.15. szerda

A mai nap később indult számunkra, fél 3-ra értünk a suliba és egy ,,Soundpainting” kurzuson vettünk részt, amin nagyon jó volt a hangulat.

Ezután elmentünk egy hatalmas hangszerboltba, ahonnan alig akartunk eljönni, mert nagyon nagy volt és nagyon jól éreztük magunkat. 7 óra környékén értünk a szállásra.

2017.02.16. csütörtök

A mai napon szintén délre mentünk suliba, és egy kis pihenés és gyakorlás után zongora órával kezdünk. Nagyon élveztem, a tanár is nagyon rendes volt. Szerencsénkre a gitárórát egy magyar srác tartotta, akit Krisztiánnak hívnak. Jól elbeszélgettünk vele, nagyon jó fej. Az órán hármashangzat fordításokról volt szó, ami nagyon fontos számunkra és jó volt felfrissíteni tudásunkat. Ezek után benéztünk egy kicsit a városba, majd visszamentünk a hostelbe.

2017.02.17. péntek

A mai napon az énekesek domináltak főleg, mert nekik volt énekórájuk és nagyon élvezték. Én személy szerint zenét írtam egész nap, este pedig közösen lementünk a pincébe zenélni, amitől eléggé elfáradtunk. Kíváncsi vagyok a hétvégére, milyen lesz.

1. 02. 18. szombat

Szombaton legfőképp pihentünk és a szálláson voltunk, mivel a rossz idő keresztbe tett nekünk. Ilyenkor általában együtt zenélünk, a táncosok pedig gyakorolnak. Az este folyamán jellemzően lementünk gitározgatni a pincébe, aztán átmentünk egymáshoz beszélgetni.

1. 02. 19. vasárnap

A mai napon kellemes napsütésre ébredtünk és neki is vágtunk az útnak a múzeum felé. Kiérve tapasztaltuk, hogy azért még sincs olyan meleg. Meglátogattunk egy templomot is egy idegenvezető kíséretével, akivel aztán elmentünk egy természeti múzeumba, ami nagyon érdekes volt. 5 óra környékén értünk a szállásra, a nap hátralevő részét zenélgetéssel (én dalírással) és pihenéssel töltöttük.

1. 02. 20. hétfő

Egy átlagos reggeli után 1 óra környékén neki vágtunk a napnak, a program a hangszerbolt volt, ami egy hatalmas komplexum. Van külön zongora, gitár, DJ, mikrofon, dob és klasszikus gitár részleg is. Nagyon sok hangszert próbáltunk ki, 5 körül indultunk haza. A szálláson jó volt a hangulat, befejeztem a dalt is, a többiek a pincében beszélgettek. Egy új csoport jött a hostelba, akik olaszok és elég normálisak, velük köszönőviszonyban vagyunk, ami szerintem egy elég jó dolog.

2017.02.21. kedd

A keddi napon 12-re mentünk suliba, és szolfézzsal kezdtünk, amiből sajnos nem sokat értettünk a német nyelv miatt. Ezután zenekari óránk volt, ami nem telt valami jól, mivel nem tudtunk összehozni olyan dalt, ami mindenkinek jó lett volna. Zenekari után gitáróra volt, ami nagyon élvezetesen telt.  Az esti órákat a biliárd teremben töltöttük beszélgetéssel.

2017.02.22. szerda

A mai nap később kezdődött számunkra, mivel negyed 3-ra mentünk csak. Részt vettünk megint a „Soundpainting” nevezetű kurzuson, ezután siettünk vissza vacsorázni. Este a tanáraink javaslatára elmentünk egy pub-ba egy jazz előadásra, ami után jam-session-ben vettünk részt. Nagyon jól telt ez az este, jó volt kimozdulni. J

2017.02.23. csütörtök

Ezen a napon délre mentünk suliba és zongoraórával kezdtem. A tanár jó fej nagyon, az órán blues-t játszottunk és improvizálnom kellett. A következő óra zongora volt, csak nem nekem, hanem az egyik osztálytársamnak, én csak fordítottam neki. Ezután gitáróra volt Krisztiánnal. Ő magyar, és őt is bírjuk nagyon. Az óra első felében vele is blues-t játszottunk, majd a másodikban funk-ot. Itt is improvizáltunk, de a hangsúly a kíséreten volt. Olyan 4 körül indultunk a szállásra, este viszont már túl fáradtak voltunk a közös gitározáshoz, így inkább csak beszélgettünk.

2017.02.24. péntek

Pénteken nekünk, hangszereseknek nincs óránk, így csak az énekeseknek kell bemenni a suliba énekórára. Mi addig a szálláson gyakoroltunk és próbáltunk dalokat. Mikor az énekesek megjöttek folytattuk a dalt, ami szerintem egész jó lett. Estefelé még zenélgettünk egy kicsit.

2017.02.25. szombat

Szombaton reggel egy hatalmas vidámparkba mentünk, ahol nagyon sok lehetőség volt szórakozásra. Külön is váltunk, mindenki megkereste a számára legmegfelelőbb helyet. Ezen a napon tartották a farsangi felvonulást, ami a vidámpark keretein belül zajlott, és elég sok ember vonult fel. Gergő és én vittünk gitárt, egy ligetben leültünk egy padra és elkezdtünk gitározni, de nem nagyon érdekelt senkit sajnos. A vacsora után visszamentünk a városba utcazenélni, de olyan hideg volt, hogy alig bírtunk gitározni és mivel Gergő és én egy centet sem kerestünk, 10 körül visszamentünk a szállásra.

2017.02.26. vasárnap

A vasárnap reggelt egy korai reggeli indította, mivel sietnünk kellett a Schönbrunn-i kastélyhoz. Egy kis utazás után oda is értünk, és tényleg nagyon szép volt a hely. Egy kis fotózkodás és várakozás után bementünk a kastélyba. Sokan voltak nagyon, ezért várni kellett egy picit, de megérte. Kaptunk egy telefonszerű készüléket, amit a számok megnyomásával tudtunk üzemeltetni és minden szám egy szobához volt kötve, aminek röviden elmondja a történetét. Szép volt belülről a kastély nagyon és olyan 15 körül indultunk vissza a hostel-be.

2017.02.27. hétfő

A nap későn indult, 1-re mentünk gitárórára Krisztiánhoz. Az órán modális skálákról volt szó; az összes skálából pentaton skálát csináltunk, úgy, hogy kivettük a fontosabb hangokat és azokat használtuk fel. Nagyon érdekes dolgok születtek, bővítettük tudás- és ötlettárunkat. Az óra végén elmentünk Krisztiánnal a piacra enni, aztán Gergővel kiültünk a Handelskai-ra utcazenélni, amit nagyon élveztünk az erős szél ellenére. 6 körül értünk a szállásra, estefelé pedig keményen dolgoztunk a dalokon a szerdai koncertre.

2017.02.28. kedd

Ma kivételesen korán keltünk és 8-kor már úton is voltunk a suliba. A korán kelés oka az volt, hogy be kellett mennünk gyakorolni a dalokat a szerdai koncertre. 9-től 11-ig gyakoroltunk, aztán 2-től volt zenekari, ahol megmutattuk a repertoárt Andrew-nak és Valentinának, akiknek nagyon tetszett. Ez után volt egy hosszabb szünetünk és fél 6-tól kezdődött a gitáróra. Az órán különböző tapping technikákat sajátítottunk el; hármashangzatokat építettünk fel egy adott húrra szintén különböző ritmikával. Este negyed 8-kor értünk a szállásra, este gyakoroltuk a dalokat.

1. 03. 01. szerda

A mai napon volt a zárókoncert a suliban, ahova 6 dalt vittünk. Luca és Gergő előadták a „Rolling in the deep”-et, aztán Erik, Lilla és én a „Dream a little dream of me”-t, Pisti a „Requiem”-et, aztán Gábor, Dia és én a „Too close”-t, és végül a saját dalt, amit írtam, a „Princess but unhappy”-t közösen. Nagyon jól sikerült a fellépés, megnéztek minket az egyetem hallgatói és a táncosok is egyaránt. Ezután elbúcsúztunk a tanároktól, akikkel már nem találkozunk holnap. Nagyon jó volt ez a mai nap.