Erasmus_logo

MILÁNÓ 2016 február

Részletek a diákok naplójából

Annus Lilly

2016-01-31 Az idefele vezető út hosszúnak bizonyult bár a társaság elfelejtette velem hogy valójában mennyi időt töltöttünk a buszon. Mire megérkeztünk a fáradtság kezdett emészteni így inkább itthon maradtam és csatlakoztam a többiekhez akik szinten a szálláson tartózkodtak és végül a filmezésre szavaztunk ezért kerestünk valami érdekeset.
2016-02-01 Reggel a fogadó iroda munkatársaival találkoztunk és megtudtunk minden információt az úttal kapcsolatban es kiderül,hogy a legjobb tánciskola hajlandó elvállalni minket. A még több hír érdekében belátogattunk az intézménybe és körbenéztünk mit merre találunk az elkövetkezendő hetekben.
2016-02-02 Felkeltünk nagy nehezen elkészültünk és indulásra készen voltunk ,majd nyolckor az iskola felé vettük az irányt. Egész nap táncoltunk es sok tapasztalattal gazdagodtunk remélem az elkövetkező néhány nap is az uj dolgok megismeréséről fog szólni 🙂
2016-02-03 A mai nap a meghallgatásrol es az utána lévo pihenésről szólt számomra. Igaz nehezen indult az Igal Perryvel való együttműködés mivel olaszul tartotta a castingot de a végére már belejöttem és úgy érzem megtettem minden tőlem telhetőt.
2016-02-04 Csütörtökön nem zajlott semmi különös csak iskolában voltunk és táncoltunk majd ötkor hazaértünk ejtőztünk egy kicsit vacsoráztunk és beszélgettünk.
2016-02-05 A pénteki napon hamar végeztünk így visszasiettünk a szállásra elkészültünk és estefele belátogattunk a Dómhoz és megnéztük a város szívét.Mikor hazaérkeztünk máris az ágyba zuhantunk és álomra hajtottuk a fejünket.
2016-02-06 Mikor reggel felkeltünk elkészültünk a városnézésre. Rengetek templomot meglátogattunk és vásárolgattunk a többiekkel. Délután hazaértünk és ettünk egy jó nagyot.
2016-02-07 A vasárnapot pihenéssel töltöttük és a fárasztó hét után egy kis relax következett.

Bagdi Bence

2016-01-31 Megérkeztünk a szállásra, utána vártuk a szobánk elkészülésére. Páran itt maradtunk a hostelben és pihentünk és filmeztünk, a többiek elmentek várost nézni. Mikor kész lettek a szobák beköltöztünk, lefürödtünk, pihentünk és beszélgettünk. Este finom svédasztalos vacsorát kaptunk, majd folytattuk a pihenés és a beszélgetést.
2016-02-01 Reggeli után találkoztunk a fogadó iroda munkatársával aki tájékoztatót tartott nekünk, majd elmentünk megnézni a táncosok iskoláját. Ezután megnéztük a fogadó iroda központját. Miután hazaértünk sütöttünk magunknak pizzát és jól beebédeltünk. Vacsorára ismét választékos ételt kaptunk, majd egy jó pohár bor mellett pihentünk és beszélgettünk.
2016-02-02 Ma reggel elmentek a táncosok az első „ munkanapjukra”. Mi csak délre mentünk a fogadó irodához, hogy elvigyenek minket is az iskolánkba. Kedvesek az ottaniak és közvetlenek. Megtartották az első kurzusunkat ahol nagyon jól éreztem magam és még jam-eltünk is az oktatónkkal. Miután hazajöttünk egyedül ami egy külön élmény volt számomra, megvacsoráztunk és kipihentük a nap fáradalmait.
2016-02-05 Reggeli után siettünk be az iskolába. Tartottak nekünk egy beéneklő órát, mert beteg lett egy diák. Ezután meghallgattunk egy musiceleket éneklő hölgyet. Később jött egy lány akivel megint beékeltünk és utána Klau és Szandi duettezett ezzel a csajszival. Miután végeztünk hazajöttünk megvacsoráztunk és lementünk az ohibo klubba a szállás alatt és egy jót csocsóztunk és táncoltunk.
2016-02-06 Ma reggel elmentünk várost nézni. Megnéztünk három templomot, Dóm teret és kívülről a Dómot. Ezek után végigsétáltunk a Via Torino utcán és megnéztünk rengeteg boltot. Bementünk egy óriási cukorka és édességboltba is ott. Vettem egy remek inget és Miklóst rábeszéltük egy nagyon jó kis pulcsira. Hazaérvén megvacsoráztunk és marokkóztunk. Este ismét lementünk a klubba, mert Bob Marley születésnapjának évfordulója van és meghallgattunk egy tribute zenekart és egy pár dj-t.
2016-02-08 Reggel sokáig aludhattam, mert nekünk nem volt ma tanítás. Andrással és Miklóssal elmentünk vásárolni és András egy remek kabátot, Miklós pedig egy jó kis cipőt vettek. Hazafelé bevásároltunk és mikor hazaértünk a lányok már itthon voltak. Elkezdtünk főzni, csináltam egy, a többiek szerint, nagyon finom lecsós paprikás krumplit kolbásszal és karajkockával. Megkóstoltattuk a séffel és egy pár dolgozóval itt a mi otthoni ízeinket és nagyon ízlett nekik. Este leültünk vacsi után zenélni és (állítólag) az itteni Voice stábjából voltak itt és megtetszett nekik a csajok hangja így csináltunk egy pár videót amit majd elküldünk nekik hogy szóljanak a Magyar Voice-nak hogy keressenek fel minket majd otthon. Késő éjszakáig beszélgettünk utána.
2016-02-11 Ma nem volt iskola, mert karnevál van a városba így ismét elmentünk vásárolba Tanár úrékkal. Miután hazajöttünk megvártuk a táncosokat és elmentünk a Navigli csatornához és megmutattuk nekik is a lila metrót. Egy nagyot sétáltunk a csatornaparton majd hazajöttünk és megvacsiztunk…. hát nem tudom mi van már de egyre rosszabb a kaja és a csajok egyre jobban vakaróznak nem tudjuk mi miatt és lehet rajtam is van de remélem csak beképzeltem. Éjszaka felmentünk Miklóssal és Manóval a karnevált megnézni, de mire felértünk a Dómhoz már vége volt… :/ ennek ellenére feltaláltuk magunk és sétáltunk egy nagyot. Láttunk egy biciklis felvonulást és mikor eltévedtünk ( de visszataláltunk a Dómhoz) összefutottunk velük és mutattak egy nagyon hangulatos kis bárt ahol ittunk egy-egy pohár bort és hazataxiztunk.
2016-02-13 Ma megnéztük a Da Vinci múzeumot. Hát én nagyon el voltam ájulva tőle!! nagyon szuper és nagyon nagy, rengeteg találmány és érdekesség van itt és nem csak Leonardo-tól, hanem más feltalálóktól és nem csak egy korszakot bemutató múzeum ez, hanem egy világfejlődést mutat be szinte minden területen. Este pihenni szerettem volna, de a lányok lehívtak csocsózni és lent ragadtam hajnali négyig bulizni.

Judea Vivien Edda

2016-01-31 A Milánóig vezető út hosszú és érdekes volt. A több mint fél napig tartó utazást alvással, evéssel és sok beszélgetéssel töltöttük ki. Reggel 8 óra is elmúlt már amikor megérkeztünk. Mindenkit nagyon kimerített az út , de mégis izgatottak voltunk. Reggeli után a csapat felével elmentünk Milánó szívébe a Duomo- térre. Fantasztikusan gyönyörű ez a város. Nekem nagyon tetszett a kis körutunk. Este pedig kipihentük a fáradalmakat.
2016-02-01 Reggel 8-kor már keltünk is, mert reggeli után jött a fogadó iroda csapata, hogy túl legyünk a papírmunkákon. Ezek után ellátogattunk a tánc iskolába ahol a következő 3 hétben fogunk tanulni. Hatalmas intézmény és sok kedves diák tanul itt. A látogatás után elmentünk a fogadó iroda központjába, majd vissza a Madama hostelbe.
2016-02-02 A mai nap érdekesre sikeredett. Reggel 6-kor ébredtünk. Ez volt az első nap a suliban. Én viszont fájdalmakkal ébredtem , ezért az iskolát ki kellett hagynom ma. A kórházban töltöttük Mikivel az egész délutánt. Nagyon kedves volt itt minden orvos és ápoló. Azon voltak, hogy a lehető leghamarabb meggyógyuljak. Órákon belül kiderült a fájdalmam oka. Nagyon hálás vagyok nekik ezért a gyors gyógyulásért. Fantasztikus hely Olaszország!!!
2016-02-04 Fárasztó napunk volt ma. A tánc órák érdekesek voltak, viszont a nagy része olaszul ment le, ezért nem értettünk belőle semmit. Ennek ellenére próbáltuk a legjobban megoldani a nehézséget. A táncos csapat egyre jobban kezd összeszokni. Ebédszünetben végig nevetünk és beszélgettünk és az egész estét együtt töltöttük. Beszélgettünk, sztorizgattunk és velünk volt Miki és András is. Úgy nevezett csapat építő tréninget tartottunk.
2016-02-05 Ma is sok új dolgot tanultunk a suliban és sok sikerélményünk volt. Kaptunk dicséretet. Este megbeszélést tartottunk a hétvégi programokról, majd a lenti bárban szórakoztunk.
2016-02-06 Voltunk ma a Basilica di Sant’Ambrogio templomban , a Chiesa di San Maurizio templomban és a Chiesa di Santa Maria presso San Satiro – ban . Voltunk a Doumo – téren és a Via Torino utcán. Találtunk egy hatalmas édesség boltot és nagyon menő ruha boltokat. Vacsora után pedig vissza megyünk a Doumo – térre azért, hogy megnézzük az esti fényben.
2016-02-07 A mai nap pihenéssel telt. Későn keltünk , mostunk aztán ettünk és pihentünk . A vacsora után pedig ismét aludtunk 🙂
2016-02-08 Tánc órán sok új dolgot tanultunk, de ennek ellenére is a délutánt vártuk. A paprikás krumplit!!!!! Másfél hete nem ettünk ilyen finom vacsorát. Körbeültük az asztalt és percek alatt eltűnt a nagy fazék vacsi. Az itteni szakácsot is megkínáltuk és nagyon ízlett neki, a pálinka pedig még annál is jobban. Aztán az egész csapat énekelt és mulatozott együtt. Majd fél2 után sikerült felmennünk 🙂
2016-02-19 Az utolsó nap más volt, mint a többi. Az utolsó programunkon vettünk részt, ami a városban zajlott és a Castello Sforzesco -ban. A kastély gyönyörű kivül és belül is. Rengeteg fotó készült és jól telt a délelőtt. 14órára mentünk a fogadó iroda központjába ahol átvettük a 3 hértől szóló oklevelet és Europass papírt. Egy csoki pizzával akartak ezek után kiengesztelni minket a sok zűrzavar és bogár invázió miatt. Ez persze nem kárpótolt semmit! Az irodából egyből a Duomohoz vezetett az utunk, hogy megvalósítsuk a tervünket. Egy Flash mob a város szívében! Nagyon jól sikerült és elengedtük végre magunkat. Videóra vettük és képeket készítettünk. A tánc után még maradtunk egy kicsit a főtéren. Fagyiztunk, elkészítettük utolsó képeinket és halgattuk az utcán játszó zenészeket. Amikor a szállásra értünk elkezdődött a csomagolás a holnapi induláshoz. Rossz volt bele gondolni, hogy ez az utolsó esténk ebben a fantasztikus városban. A vacsora szokás szerint pocsék volt ennek ellenére az este kifogástalan. Az egész csapat a konyhában beszélgetett és sztorizgatott. Zárás ként pezsgőt bontottunk és koccintottunk a sikeres haza útra. Táncoltunk, énekeltunk és a csapat egy részével egy utolsó körutat tettünk az esti Duomohoz. Amikor visszaértünk folytattuk tovább a szórakozást és áttáncoltunk a szombati napra. Még a problémákat is elnézzük a város szépsége miatt. És azokat félre téve fantasztikus 3 hét volt és szuper csapat voltunk. Hiányozni fog mindenki . I love Milano!!!

Kurcz Alexandra

2016-02-03 Ma délután mentünk az órákra megnézni, hogy tanítanak másokat. Szerencsére nagyon közvetlenek voltak, így aktívan mi is rész vehettünk az órákon. Angolul nem tudnak sajnos, így olaszul kell velük beszélgetni, de így is boldogulunk.:D
Nagyon tetszik a tanítási rendszerük.
2016-02-04 Sok óránk volt, amiket nagyon élveztünk. Nekünk is tartottak órákat, szolfézs órán is voltunk, majd délután elmentünk kicsit nézelődni a városba.
2016-02-05 Nagyon sok ének órán vettünk részt, légzőgyakorlatokat tartottak nekünk, amik nem voltak túl egyszerűek. A délután többi részén pihenünk.
2016-02-06 Reggel indultunk várost nézni, 3 templomot megnéztünk, és a város többi gyönyörű helyeit. Aztán egész estig vásároltunk. 😀

Mártha Mariann

2016-01-31 Szerencsésen ide értünk a szállásra,kedvesen és nagy örömmel fogadtak minket.  szobák elfoglalására kicsit kellett várni,addig körül néztünk a városban,majd elfoglaltuk a szobákat, beszélgettünk. A nagy út után ránk fért a pihenés.
2016-02-02 Elmentünk a fogadó irodába és Sara megmutatta a zenészek iskoláját. A kedves fogadtatást követően megtartották az első zenei órájukat, ami jól sikerült. Este pedig ismét társalogtunk és sétáltunk a környéken.
2016-02-03 Bementem az iskolába a többi zenésszel és egy zongora órát nézhettünk meg, hogyan zajlik le és hogyan tanulnak az itteni diákok.
2016-02-04 A mai nap egy fiatal fiú hegedű óráját néztünk és hallgattuk meg.Sok zenei kifejezéssel ismerkedtünk meg.
2016-02-05 A mai nap hamarabb végeztem az iskolában kicsit pihentem a hotelban,segítettem a takarító nőnek, egyre jobban értetem meg magam az emberekkel, habár a nyelv az még nehézkes.
2016-02-09 1-kor bementünk az iskolába Bencével gitár órára,de kiderült,hogy csak 5-től lesz mert 2 diák lemondta a gitár órát, így 5-re vissza mentünk 7-kor vissza értünk és vacsoráztunk.
2016-02-10 Felkeltünk meg reggeliztünk, majd elmentünk az iskolába 2 órára egy zongora és egy ének órát néztünk meg. 4-kor elengedtek minket,majd vissza jöttünk a szállásra beszélgettünk 6-kor megvacsoráztunk. Főztünk levest,ami nagyon jól esett ennyi idő után. Nagyon finom volt.
2016-02-15 Meglátogatott minket az igazgató megmutattuk neki az iskolát, nagyon vártuk már őt, sajnos délután el kellett tőle köszönnünk.
2016-02-17 Bementem az énekesekkel órára megnéztünk egy kislánynak az ének óráját nagyon ügyes volt. A tanárral már egészen jól megértetjük magunkat. Majd jött a fogadó iroda egyik vezetője és felvettük hogyan zajlott le az itt töltött három hetünk,igazából nem is volt szó zenei tanulásról inkább csak órai megfigyelésről. Majd vissza jöttünk szállásra lementünk a bárba csocsózni.
2016-02-18 Felkeltünk és elmentünk ajándékot vásárolni a család többi tagjának,sikeresen megvettük a nekik szánt ajándékot. Reméljük, hogy örülni fognak a kis meglepetéseknek .Testvéremnek Németországba feladtam a képeslapot.

Nemczov Klaudia

2016-01-31 Hosszú és kényelmetlen volt az utazás, de kibírtuk! Még a többiek a szálláson vártak mi megnéztük a Dómot és a sétálót. Majd elfoglaltuk a szállást és a város felderítésébe kezdtünk.
2016-02-01 Felébredtünk reggeliztünk, papírokat töltöttünk majd elindultunk megkeresni a táncosok iskoláját. Később visszajöttünk. Pihenéssel és szórakozással telt az este.
2016-02-03 Az első komolyabb tanítási nap volt ma. Nagyon élveztük mert egy hihetetlenül kedves tanárnőt kaptunk. Tanított minket olaszul énekelni egy kisdiákjával és szerette volna a kislány, hogy mi is énekeljünk az ittlétünk legjobb napja!!!!!!!!!!!!
2016-02-04 11:30-kor kezdtünk a suliban. Szolfézsórán voltunk és hegedűn szuper volt majd később énekeltem a társaimmal!
2016-02-05 11:30 ra mentünk ismét megismertünk egy hihetetlenül kedves tanárnőt szuper a tanítási technikája ! Tetszett az óra és egy tanítványával közösen énekeltem.
2016-02-06 Ma városnézésen jártunk szuper volt bár nagyon kedvetlen voltam hosszú volt az éjjel 4-kor aludtam el.
2016-02-12 Karnevál sétáltam Majával éjjel. Sok mindent láttunk. Bárok bulihelyek ezrei nyitva minden sarkon 2.

Német Klaudia

2016-01-31 Számomra nehéz volt a búcsúzkodás, és a pihenés a buszon. Ideértünk reggel, kicsit hamarabb, mint ahogy terveztük, így nem kaptuk még meg a szobákat. Vártunk itt  2 óra körülig, addig filmeztünk, a fele csapat pedig városnézésre ment. Végre bepakolhattunk a szobánkba.
2016-02-01 Jött reggel a fogadó irodától két csaj, és elintéztünk pár papírmunkát, odaadták a bérleteinket, bár én ekkor még soha sem metróztam. Megmutatták az iskolánkat és a fogadó iroda központját.
2016-02-02 Az első napunk a táncsuliban, nehéz volt.
2016-02-03 Ma voltunk Igal Perry óráján, tetszett. Lillyt a nagyobb korcsoportba rakták, de végig néztük és bízattuk.
2016-02-04 Egyre több dolgot tanulunk, jók a táncórák.
2016-02-16 Az utolsó előtti nap a suliban. Próbáltam az órák pillanatait az agyamba vésni.
2016-02-17  Már nagyon hiányoznak az otthoniak, de érzem az itteni osztálytársak is hiányozni fognak ha hazamegyünk.
2016-02-18 Ma már csak elbúcsúzni mentünk a suliba. Képeket készítettünk mindhárom osztállyal. Megölelgettek bennünket, annyira aranyosak voltak.
2016-02-19 Elmentünk az utolsó programunkra, meglátogattuk a kastélyt. Nagyon szép. Ezután  a fogadó iroda központjában megkaptunk az okleveleket. Páran maradtak, hogy a Duomo-nál flashmobot csináljanak, mi visszamentünk a szállásra. Tetszett ez a 3 hét, gyönyörű dolgokat láttunk, de azért örülök hogy holnap indulunk haza, mert már honvágyam van.

Szatmári Cintia

2016-01-31 Elindultunk szombaton Békéscsabáról egy hosszú útnak néztünk elé ,vasárnap megérkeztünk éjfél után értünk ide. Igaz hosszú volt de nagyon jól telt. A fogadtatás   remek volt. A portás André nagyon-nagyon kedves imádom. Nagyon sok időt vártunk a szobára de az időt filmezéssel töltöttük el. Utána elfoglaltuk a szobát lefürödtünk meg beszélgettünk András és Miklós tanár úrral.
2016-02-01 Találkoztunk a fogadó irodás tutorokkal. Megmutatták hol fogunk dolgozni,hogy kell használni a metrót illetve hány megállót kell menjünk ha valahova el akarunk jutni. Utána voltunk a fogadó iroda központjában majd indultunk vissza a szállásra de útközben elmentünk ennivalót venni meg édességet. Vissza jöttünk a szállásra. A szakács nő nagyon aranyos volt és megsütötte nekünk a pizzát. Kint a hotel előtt beszélgettünk emberekkel angolul és tök jó fejek az olaszok. A kaja egész jó kivéve az „ebéd” ami szendvics…
2016-02-02 Ma volt az első munka nap. Nagyon-nagyon jó volt kedvesek a tanárok. Az osztálytársaink is nagyon jó fejek mindenben segítenek. Jó hogy lehet fejleszteni az angol és tánc tudásom ennek örülök. Elmentünk az Ohibó nevű bárba ahol nagyon jól éreztem magam. Össze barátkoztam egy Afrikai származású fiúval Simon-nak hívják ő is nagyon jó fej volt és közvetlen.
2016-02-03 Reggel 6kor felkeltem készülődtem, lejöttem a szobából reggelizni. 8 óra előtt elindultunk a tánc stúdióba. Kortárs óra volt az első. Nagyon élveztem. Utána balett óra  majd ebéd szünet. 15Órától volt egy Musical nevű óra 17óráig. A táncokon nagyon elfáradtam de már most nagyon imádom! Meg azt is hogy ilyen jó fejek és össze barátkoztam egy Lidia nevű lánnyal. Egyébként mindenki nagyon ügyes az osztályban. Próbáljuk mi is kihozni magunkból a legtöbbet. Egyedül jöttünk vissza a szállásra és nem volt semmi gond a metrózással és ez tök jó dolog. Este lefürödtem majd lementem vacsorázni. Ezután élő zene volt az ebédlőben. Bementünk a konyhába Anettal és mondja a férfi, hogy ő a fogadó iroda igazgatója. Azért jött hogy beszélgessen velünk megkérdezze, hogy érezzük magunkat meg mesélt néhány érdekes sztorit. 10 Óra előtt pár perccel elkezdtem a munkanaplót megírni. Majd ezután felmegyek bepakolok holnapra még  beszélek barátaimmal és alszom.
2016-02-06 Ma voltunk  3 templomba. Mindegyik nagyon nagyon szép volt nekem tetszett. Megismerkedtünk más kultúrával. Elmentünk vásárolni meg néztünk pár boltot de páran vissza jöttünk a szállásra enni meg pihenni.
2016-02-07 Mostunk páran, teregettünk, ettünk. Ennyi
2016-02-08 Iskola volt haza értünk. Segítettem a paprikás krumpli megfőzésében. Nagyon finom lett. Megkínáltunk az itteni szakácsot  és nagyon ízlett neki meg pár dolgozót is mindegyiknek ízlett.
2016-02-09 Elmentünk iskolába nagyon elfáradtam. A Metró aluljáróban vettem fülbevalókat
2016-02-10 5ig voltunk iskolába. Mire oda értünk a szállásra Bence és Tanár úr hús levest főztek. Közösen ettünk nagyon jól laktam,finom volt. Lementünk csocsózni 3 órát voltunk lent az Ohibó klubban nagyon jól éreztük magunkat.
2016-02-18 Csütörtöki  nap volt ma. Felkeltünk 9:00 kor meg reggeliztünk 10:30-ra kellett  odaérjünk az iskolába, mert akkor van óraváltás. Nagyon kellett siessünk. Kapkodtuk a lábainkat. Azért mentünk a tánc iskolába, hogy elköszönjünk mindenkitől ugyan is ez volt az utolsó napunk. Nagyon szomorú volt mindenki,kicsit bele is könnyeztünk és sírtunk a búcsúzkodásba. Nagyon fognak hiányozni az ottani diákok,tanárok és persze az izzasztó és brutál jó tánc órák.  Már ma elkezdtem kicsit összepakolni. Este kicsit mulatunk. Holnap elég kemény napunk lesz..megyünk ide oda..utolsó napunk hogy láthatjuk a Dómot, hogy utazhatunk a metrón..már most szomorú vagyok. Nagyon fog hiányozni Milánó:(
Megszerettem, gyönyörű város 🙂
2016-02-19  Ma van az utolsó napunk Milánóban. Elmentünk a fogadó iroda központjába. Várost néztünk közben a fogadó iroda alapítója filmezett minket. Majd elmentünk a Sforzesco Kastélyhoz. Azt hittem sima kastély de nem…belül múzeum van. Kicsit csalódott voltam..szép volt nagyon de az ember azt hinné hogy  ha kastély van írva akkor kastély. De ennek ellenére nagyon jól éreztem magam. Aztán elmentünk a Dóm térhez majd a Galériához és rendeztünk egy Premieres Flash Mob-ot. Anett,Manó,Barbi,Reni, Lilly, Réka és én táncoltunk. 🙂
Nagyon jól éreztük magunkat..csak a Dóm térnél egy kínai kisgyerek bedobott hozzám egy kenyér morzsát és oda jött egy csomó galamb.(Rettegek a galamboktól!!!) Úgy nyomtam le a táncot..ráadásul még rá is léptem egyre..:( ! A mai napon jöttem rá mennyire összekovácsolódott a 7-es szoba és még 2 ember a szegediektől  Lilly és Réka. Olyanok voltunk az elmúlt 3 hétben mint egy nagy család. Ezt az ottani emberek is megmondták, nagyon jól esett. Este jól elbúcsúztatjuk a 3 hetet. Remélem jól fogunk szórakozni. Holnap reggel 7kor indulunk, hogy este 21:00ra Békéscsabára érjünk. Remélem baleset mentes utunk lesz haza fele mint amikor jöttünk.

Sztancsik Renáta

2016-02-02 Ma volt az első napunk a suliba. Nagyon jól teltek az órák, azonban fárasztóak voltak. Nagyon kedvesen fogadtak minket az „osztálytársaink”.sok mindent megtanultunk már az első nap. Mikor vissza éltünk a szállásra egy kicsi pihenő után társalogtunk.
2016-02-03 A második napon már sokkalta jobban megértettem mindenkit.Sok új tánc mozdulattal gazdagodtam,már a második napon.
2016-02-04 Egyre több kifejezéssel gazdagodott a szókincsem,beleértve a táncos szakszavakat illetve az angol nyelvet. Úgy érzem egyre jobban teljesítek a gyakorlatokban.
2016-02-05 Ma 2-kor végeztünk az iskolában,több idő maradt a pihenésre. Többet tudtam lenni a csapat többi tagjával. A közlekedésben egyre otthonosabb vagyok.
2016-02-06 Végre eljött a hétvége. Ma reggel elmentünk várost nézni nagyon sok érdekes dolgot láttunk. Este mentünk volna a Domot megnézni de sajnos esett az eső és így nem volt kedvünk. Na de majd legközelebb.
2016-02-07 Reggel felkeltünk és elhatároztuk, hogy itt az ideje a mosásnak. Szinte mindenki kimosta az összes ruháját de szerencsénkre elromlott a szárító gép. Szóltunk a recepción hogy csináljanak valamit. Megjavították és mindenkinek meg száradt úgy ahogy a ruhája. Aztán pihentünk egy jót.
2016-02-18 Ma volt az utolsó napunk a suliba. Órára nem mentünk be csak annyira kellet hogy elköszönjünk tőlük és hogy képet csináljunk velük. Nagyon fájdalmas volt a búcsú. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire össze barátkozunk majd és hogy ennyire nehéz lesz a búcsú. Nehéz pillanat volt mikor kiléptünk az ajtón és éreztük hogy talán soha többé nem léphetünk be újra ezen az ajtón. 🙁

Vég Barbara

2016-02-03 Ma is korán keltünk és ma is 9-kor kezdődött az első óránk. Kortárssal kezdtünk csak most páros kontakt volt a feladat, és más volt  a tanár. A második óránk balett volt és itt is más volt a tanár és leginkább preparációra kellett figyelnünk. Harmadik órába elméleti óra volt és nem értettünk semmit mert a tanárnő csak olaszul beszélt, de össze barátkoztunk egy lánnyal aki segített nekünk megérteni a témát. Az utolsó óra egy ritmikafejlesztő óra volt, nekem nagyon tetszett. 5 órakor végeztünk és jöttünk a szállásra, szokásosan metróval amit nagyon élünk a lányokkal. Fárasztó de nagyon jó napom volt. 🙂
2016-02-04 Nagyon fárasztó nap. Az első óránk kortárs modern volt, ismét egy másik tanárnővel. Talajgördüléses, páros kontaktos óra volt. Második óra nagyon nehéz volt. Balett egy nagyon szigorú úrral, és nem tudtam megcsinálni a feladatokat sajnos. Utána egy relaxációs óránk volt ami nagyon jól esett. Utolsó két órába a 10.-es osztállyal voltunk. Kb 10 percet táncolhattunk utána csak néztük őket. Nekem tetszett igaz kicsit fáradt voltam már de jó volt. Nagyon fárasztó nap de jó közösséggel. 🙂

Részletek a tanári beszámolóból

1. Az utazás

Az odautat 16 személyes autóbusszal tettük meg. A hely elég szűkös volt, igazi megpróbáltatást jelentett a 15 órás út. Volt, aki a padlóra feküdt, hogy könnyebben el tudja viselni a hosszú órákat. A gyerekek egy kicsit bánták, hogy nem repülővel történt az utazás, de végül is mindenki tisztában volt azzal is, hogy repülővel jóval kevesebb csomagot hozhatott volna, így mégiscsak ez volt a legjobb megoldás.

A visszaút jóval kényelmesebben telt, mert a busz 32 személyes volt, így mindenkinek bőven jutott hely pihenni.

1. A szállás

Január 31-én reggel korán érkeztünk meg a Madama Hostel szállóba. Nagyon kedvesen fogadott a recepciós, de volt egy kis csodálkozás meg fejetlenség is a korai megjelenésünk miatt, ugyanis későbbre vártak, mert a nekünk szánt szobák még foglaltak voltak.

A gyerekeknek nagyon tetszett a szálló fiatalos hangulata és lazasága. A személyzet barátságos volt és mindenben segítőkész.

1. A gasztronómia

A gyerekek nagyon nagy érdeklődéssel várták az ismerkedést az olasz konyhával. Mindenkinek tetszett az étel, mindenki dicsérte, annak ellenére, hogy a sok reggeli édesség igencsak szokatlan volt számukra. Vacsoránál a tészta ételek tetszettek a legjobban, és a saláták is nagy népszerűségnek örvendtek.

1. A szervezés

Február 1-jén hétfőn találkoztunk először a fogadó iroda munkatársaival. Nagyon kedvesek voltak és az összes hivatalos ügyintézést maximális pontossággal hajtották végre. Az ő utánajárásuknak köszönhető, hogy az utolsó pillanatban sikerült megszerezni a Paolo Grassi Táncművészeti Főiskolát táncos növendékeink számára.

Teljes körű tájékoztatást adtak ottlétünk minden részletéről, és bármi problémánk adódott ottlétünk alatt, ők azonnal intézkedtek és igyekeztek minden jogosítványukat és minden lehetőséget kihasználni a probléma megoldásának érdekében.

Külön élmény volt találkozni Kocsis András elnök úrral, aki érdekes történeteivel, tanácsaival és humorával tette különlegessé egyik esténket.

1. A szakmai tapasztalatok

A táncosok nagyon komoly szakmai tapasztalatokkal gazdagodtak. A Paolo Grassi intézetben tanultak, ez Milánó második legrangosabb táncművészeti főiskolája a Scala után. Zsúfolt órarendjük volt, minden nap reggel kezdtek és az órák késő délutánig tartottak. Neves koreográfusoktól tanultak, sok mindenkivel megismerkedtek, sőt új barátokat is szereztek az intézet diákjai közül. Négy táncosunk jelentkezett a február 3-i Igal Perry Workshop bemutatkozási lehetőségre. Ez a bemutatkozás annyira sikeres volt, hogy a négy táncosból hárman ösztöndíjat, azaz lehetőséget nyertek egy New York-i nyári táncművészeti táborban való részvételre.

A zenész növendékek a Scuola Internazionale Musicale di Milano (SIMM) zeneiskolában tanultak. Érdekes volt számukra betekinteni az olaszországi ének- és hangszeroktatásba.

Hasznos tapasztalat volt az összes diákunk számára az idegen nyelv birtoklásának fontossága. Mindenki sajnálta, hogy nem tud jobban angolul, azaz nem vette kellőképpen komolyan az angol nyelv tanulását az iskolában. Azzal az eltökélt szándékkal jöttek haza, hogy ezen változtatni fognak.

1. A városnézés élményei

Minden szabadidőnket a várossal és az olaszországi élettel való ismerkedéssel töltöttük. A gyerekek mindenre kíváncsiak és fogékonyak voltak. Imádták az utca forgatagát, az emberek kedvességét és segítőkészségét, ha éppen útbaigazítást kértek valakitől, hosszú városnéző túrákat és persze bevásárló körutakat is tettek. Külön köszönet az ingyenes tömegközlekedési bérletért, mert ennek köszönhető, hogy amiből csak lehetett, mindenből kivették a részüket, amit a város nyújthatott nekik. Megnéztük kívülről-belülről többször is a páratlan élményt nyújtó Dómot, meglátogattuk a Navigli városnegyedet, a Galériát, a Basilica di Sant’Ambrogio-t, a Chiesa di San Maurizio al Monastero Maggiore-t, a Chiesa di Santa Maria presso San Satiro-t, a Leonardo da Vinci múzeumot, a Sforzesco kastélyt és sok más városrészt, emlékművet, teret és sugárutat, amit nehéz lenne felsorolni. Mindenki szívesen fizetett volna az „Utolsó vacsora” festmény megnézéséért, de oda ilyen rövid idő alatt lehetetlen volt belépőjegyet szerezni. Megegyeztünk, hogy legközelebb idejében, legalább négy-öt héttel előtte jegyet foglalunk a Santa Maria delle Grazie templomba is.

„Imádtam a 3 hetet” „Köszönöm a sok élményt!” „Kiélveztük az utolsó pillanatokat” „Nagyon fog hiányozni Milánó:(„  „Megszerettem, gyönyörű város 🙂 „ „Tetszett ez a 3 hét, gyönyörű dolgokat láttunk”  Köszönöm a sok új élményt és tapasztalatot! :)” – ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal zárták naplójukat a gyerekek, ami mindent elárul arról, hogy milyen óriási ajándék volt számukra ez a három hét.